tisdag 20 augusti 2013

I väntans tider

Japp, det är jag i. Och då menar jag givetvis att jag väntar på att färg ska torka. För nu har jag grundmålat det där som ska bli en säng, eller en bil, eller möjligen en häst. Beronde på vem man frågar. Och frågar man lilla älsklingen vem som ska sova där, så är det hennes farbror.

Nu sitter jag här i soffan, med torkad färg lite varstans (håret bland annat, då jag målade taket invändigt, och glömde bort att det var taket jag skulle måla och med takfärgen, varpå målarmössan låg kvar i källaren och jag sitter med en enorm blaffa vit färg i huvudet) och väntar på att färgen ska torka så att vi kan spackla. Och sedan måla första väntan av två av färgen med bara 14 timmars torktid.

Sa jag förresten att jag har huvudvärk och att om man är två år så kan bestämma helt själv över huruvida man ska sova eller ej, och när?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar