lördag 9 november 2013

The key to my...

...home. Nyckeln till mitt hem, för er som helst läser på svenska. Nyckeln, eller egentligen de flesta nycklarna, bor i ett nyckelskåp som jag byggt. Det kan tänkas att jag har bloggat om det tidigare, då får ni förlåta tant för tants mindre välfungerande minne, och fundera på annat under tiden ni läser (tänk facklitteratur så hittar ni sinnesstämningen som krävs för att tanken ska hitta egna vägar). Nåväl, nu gällde det ju nyckelskåpet, som byggdes på mellanstadiet, inte han bli färdigt på slöjdlektionerna och fick tas med hem för färdigställande. År 2011 blev det då klart. Det är mer, mycket mer, än tio år senare. Så snabb ska man verkligen inte anklaga mig för att vara. Det där med att göra helt färdigt är verkligen inte riktigt min grej. Men, nyckelskåpet återigen, fick sig en lucka, vilket var den detalj som saknades. Luckan ifråga fick jag sågad efter mina mått och skänkt ifrån byggvaruhuset. Jag tackade och bockade! Skåpet målades i vit färg, fick en gammal nyckel fäst på dörren - som handtag eller prydnad, vilket som fungerar. Texten nycklar på luckan och "there's no place like home" ovanpå, ifall nån skulle få för sig att kika där. Trots nyckelskåp lyckas jag dock förlägga nycklarna allt som oftast. Hur kan det vara möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar