söndag 20 april 2014

Bull's eye

Förmiddagen idag har spenderats utomhus, i strålande solsken. Familjen har klippt gräsmattan, krattat, trimmat, sått, planterat om, gungat och hoppat studsmatta.

När lilla älsklingen lagts i säng för middagslur passade stora älsklingen och jag på att kasta lite pil. Helt otippat lyckades jag med konststycket att träffa mitt i prick. Bull's eye. 10 poäng. Och kanske ännu mer otippat var att pilen satt kvar! 60 poäng noterades och jag krönte mig själv som vinnare! Och förlorare med, för jag lyckades även få de lägsta poängen! Så två guld till mig, noll till stora älsklingen.

Den vinnande tavlan!

Sedan plockade stora älsklingen fram luftpistol och jag fick visa min pricksäkerhet. Jag var som Lucky Luke, fast långsam. Men träffsäker.

En glass i solstolen nu hade ju inte varit fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar