tisdag 24 januari 2017

Surt sa räven

Mindre älsklingen börjar bli stor. Det nalkas förskolestart och då behövs såklart ny vantar, som kan tas på och av själv. Varma vantar. Gissar ni lovikkavantar, så är det alldeles rätt. Som jag älskar att sticka lovikkavantar!

Jag radade upp garnerna i alla färger jag hade hemma, så att mindre älsklingen fick välja färg. Givetvis valdes den färg som jag själv valt i sista hand - orange.

Tankarna om hur jag kunde göra ett par fina vantar i orange, snurrade. Kombinera med grönt? Vilka andra färger. Men så helt plötsligt kom jag på den ultimata kombinationen, med lite vitt på toppen och avsluta med svart. Det blir rävar! Och det blev det! Mindre älsklingen har hittat dem och de verkar vara godkända, och förmodligen förväxlas inte vantarna på förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar