fredag 8 februari 2013

Tillökning...

I söndags morse var det för en gångs skull inte lilla älsklingen som väckte mig på morgonen. Det var vår lilla kissekatt som enträget jamade för att väcka mig, för nu skulle det minsann till att komma kattungar. Väcker lite panikartat stora älsklingen och ska lite skärrad springa ner i tvättstugan för att hämta handdukar, och får då följe av katten med värkar. Jag får tydligen inte lämna henne! Jag som hade gjort kattbon överallt åt henne där hon kunde krypa in. Nej, ifred vill hon inte alls vara utan lägger sig till slut i boet jag gjort iordning kvällen innan, under en stol i sovrummet. Och jag fick sitta på golvet bredvid. Två timmar senare ligger hon förnöjt och tvättar sina fyra små ungar (mätt och belåten efter skrovmålet på fyra moderkakor,höll på att kräkas trots att jag trodde att det var så hon skulle göra). Så nu bor det en helgrå, en helorange, en helsvart och en svartvit kissebebis här.

2 kommentarer:

  1. De är så toksöta! Ses imorgon :) //Joss

    SvaraRadera
  2. Men vilka sötnosar! gratulerar till tillökningen ;)

    SvaraRadera