fredag 14 mars 2014

Vad var det för månad sa vi?

Härliga dag! Tidig på jobbet idag, få barn, slutade klockan ett, hämtade lillälsklingen. Solen sken så vi lekte ute och jag (helt i enlighet med Pippi Långstrumps rekommendationer - HAR jag bestämt mig för att vattna så vattnar jag) beslöt mig för att plantera penséerna jag köpte, och glömde utomhus två nätter i minusgrader. Lika bra att få dem i jorden, så har de större chanser att överleva. Kom dock på att personer som har koll på väderprognoser (inte jag med andra ord) påstår att det vankas snö och kallt i helgen. Äsch, tänkte jag och körde på Pippis variant och planterade ändå. De är ju ändå tåliga blommor vi pratar om (förra årets har förövrigt börjat komma upp med nya små späda skott, så då bör jag ju kunna plantera de köpta utan större konstigheter).

Sagt och gjort. Tjugo penséer planterades, tio sandkakor bakades och en (sommar?)blomma hittades i en blomsterlåda.

Så väntar minsann tvätt och bakning. För det var visst något med en födelsedag och tårtor till något jobb...

1 kommentar:

  1. Penséer är tåliga krabater. Förra årets blev översnöade tre gånger och de har aldrig varit så långlivade! Räknar med att små barn till dem kommer att dyka upp i gräsmattan nedan för min balkong när den tinat fram helt.

    SvaraRadera