söndag 7 december 2014

Julstök

Julstöket är i full gång!

Jag HAR faktiskt putsat fönstren! Inklusive det som är placerat, på hög höjd i trappan. Stora älsklingen byggde en pall åt mig så att jag skulle kunna nå. Han tyckte tydligen inte att jag skulle stå och balansera på en pall som bara stod på tre ben i trappan.

Lussekatter har bakats. Glöggkaka har bakats, tyvärr smakade den... ingenting! I och för sig drack vi glögg till, så det KAN ju bero på att glöggen i sin rena form slog ut smaken av glöggkakan. Eventuellt. Pepparkakor har bakats. En miljon ungefär. Samt delar till ett pepparkakshus, med otroligt jämnt resultat faktiskt. De verkar ha fått behålla sin form bra, men jag ska väl inte ropa hej än, för vi har ju faktiskt inte monterat det än. Den obligatoriska brända plåten till morbror är givetvis också bakad. Han vill ha dem brända, och således måste jag låta en plåt stå kvar länge i ugnen. Annars kan det ju vara lätt hänt av sig själv, dock inte denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar