torsdag 2 april 2015

Påskliga pyssel

Pysslats har det gjorts en del här. Med lite påsktema. En påsklilja bestämde sig för att flytta hit, och ville ha med en kompis för att bli stylad inför flytt till Joss.

I min värld skulle det vara plättlätt att göra ett typ "fågelbo" av björkris. Björkris är inte en bristvara här eftersom två björkar tagits ner nyligen. Fåglar är uppenbarligen mer begåvade byggare än jag. Eller så har de större tålamod och tar kvistarna en och en. Oavsett så kan följande konstateras: jag är ingen fågel! (Till allas stora förvåning, sätt nu inte kvällskaffet i halsen av chocken. Jag skulle inte vilja ha det på mitt samvete). Inte heller tog jag kvistarna en och en för att arrangera snyggt. Limpistolen gör limmet varmt. Väldigt varmt. Och inte gjorde det någon nytta heller.

Till sist blev det i alla fall två arrangemang. Med kycklingar pysslade ihop med lilla älsklingen, och urblåsta ägg. 

Idag har vi varit påskkärringar här, båda mina små älsklingar och jag. Lilla älsklingen fick ett påskägg av mataffären för besväret. Sedan åt vi middag som vi bjöd in oss själva på hos stora älsklingens föräldrar. Fick med mig en Bratz-docka som jag ska prova att göra en egen Tree change doll av. Ska bli spännande och se om jag kan göra en fin en.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar