torsdag 9 april 2015

Rubrikerna börjar ta slut...

...i alla fall när det kommer till temat Ugglor. Kan vara så att jag är en aning trött i huvudet kanske?

Hade pysseldag igår hemma hos stora älsklingens familj.  Tjejdag, som små älsklingarnas farmor kallade det. Stämde ju rätt bra med tanke på att det var småälsklingarna, jag, deras faster, farmor och gammelmormor hemma.

Armband knöts. Visar dem senare. När vi hade ätit mat låg fasterns looms (sådana där små färgglada gummisnoddar) framme. Och jag har ju Youtube på telefonen. Och jag vet att man kan göra ugglor av sådana små gummiband. Bara att köra igång alltså! Med videotutorial igång trädde jag gummiband för glatta livet. På tredje försöket blev det en uggla. Utan att jag råkat dra av något av de små, förbenta snoddarna, som dessutom skulle dras ut till ungefär en kilometers längd!

Men det var ju som jag visste! Man kunde göra ugglor av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar