tisdag 9 februari 2016

Traditionsenlig fika

Idag är det fettisdagen. Och då äger vi semla. I singular i mitt fall. En dag om året äter jag semla. Inte ens en riktig en, men mandelmassa. I år fyllde jag min, ena lillebrors och hans sambos med hallonsylt och hallon. Små älsklingarna fick hallon i sina. Övriga familjemedlemmar fick anlita semlor. För såklart håller vi traditionen vid liv. Kan det vara tionde året? Eller nionde? Eller elfte?

Oavsett, så har familjen i många år nu kommit hem till oss och ätit semla, varje fettisdag. Så imorse bakade jag bullarna, gjorde semlorna vid lunch, åkte och jobbade en stund (med barnvakter här hemma) och åkte hem och dukade fram fika. Tråkigt nog jobbade stora älsklingen kväll, så han fick fika med semla innan jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar