måndag 2 juli 2012

Grannar, grannar...

...shit vad jag hatar mina grannar, sjunger Thomas Järvheden. Skulle kunna rekommendera honom att flytta in i mitt hus. Här finns nämligen fantastiska grannar. Grannar som insett min nyfikenhet och som hoppar på en i trappan, när man intet ont anande ska gå ner och se om det möjligtvis finns en enda ynklig liten kartong kvar i källaren som är tom, och som då hojtar upp en för att visa det senaste som hänt. Denna gång var det balkongen (över vår) som fått sig en omgång, och helt otroligt fint var det. Kunde i samma veva följa med en annan granne in, som sa sig ha kartonger i förrådet, men som behövde byta om först. Passade givetvis på att inspektera vederbörandes bostad. Jag tycker det är så kul att se hur andra bor. Dessutom blev vi uppbjudna på vin hos grannen med balkongen. Trevligt initiativ.

Och ja, jag fick kartonger, och hade hela två ynka själv i förrådet som var tomma. Dessutom utlovades fler. Måste säga att jag kommer sakna dessa härliga människor.

I lördags hade lilla hjärtat pyjamasparty och sov borta. Stora älsklingen och jag skulle nämligen ut och äta. På Vinci avnjöts en helt fantastisk måltid och när servitrisen (som inte var en ung tjej) erbjöd färdtjänst hem, så tackade vi med ett skratt ja till detta. Erbjudna färdtjänst skulle dock innebära bagageluckan på bilen, så vi rullade den korta biten till busstorget, vidare till Hemmakväll, för godis skulle vi köpa med hem, mätta som vi var. En helt fantastisk kväll, med sovmorgon påföljande morgon. Och lilla hjärtat hade haft det toppen!

Och visst fixade de en Strawberry Daiguiri!
Nu är det ny vecka och nya utmaningar. Och ny månad. Nedräkningen har nu börjat på allvar. Om mindre än en månad är vi husägare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar