söndag 30 september 2012

Dagen som äntligen kom...

Efter över ett år av planering och förberedelser kom äntligen dagen som planerats så för. Bröllopsdagen! Jag har haft bråda dagar här hemma, för att hinna med. Tårtbottnar har bakats, ett minnesalbum från möhippan har knåpats ihop, sugarpaste har gjorts, bröllopspresent har ordnats och tal har skrivits. I fredags la jag slutligen ihop tårtorna. Tack vare kavlings- och visphjälp av brudens mor och syster gick det oerhört smidigt. Och resultatet ser ni här nedan! Måste säga att jag är oerhört nöjd med slutresultatet! Och jag hoppas att brudparet blev det med, och att gästerna tyckte om den!

Rundlarna med J&M har jag gjort av sugarpaste och skrivit med ätbar livsmedelspenna på.

Förmiddagen spenderades tillsammans med bruden och tärnan hos frisören, för att sedan i flygande fart åka och lämna lilla hjärtat hos mormor, flänga hem flyga i klänningen och dra en borste genom håret, det är bokstavligt det enda som hanns med innan stora älsklingens föräldrar skjutsade oss till kyrkan. Brudparet sa ja, som väl var och sedan följde en fantasisk bröllopsfest med många, många tal.

Idag går det inte i många knop ska erkännas!





2 kommentarer:

  1. Vi var galet nöjda med tårtorna, och inte en enda gäst var missnöjd med smaken. Gudomlig smak! Att du dessutom skrivit ett så underbart tal... jag bearbetar fortfarande det hela! Nu väntar vi med spänning på sista överraskningen.

    Puss//
    Bruden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarade på sms precis med, men vet ju inte om du har den igång i utriket! Givetvis tyckte även du att smaken var gudomlig, tur att ni fick 2 1/2 tårtor kvar :)
      Missade ju totalt tjockisklubben dock, trots mindmap å allt!
      Och vem har sagt nåt om sista överraskningen, någon fyller ju dessutom 25! :)
      Det blir till att avhandla bröllopet när ni kommer hem. Tycker nogni varit borta tillräckligt länge nu. Puss å kram

      Radera