onsdag 3 oktober 2012

Har du sett herr Kantarell?

Det har jag! Begav mig ut i skogen i regnrusket tillsammans med stora älsklingen, lilla älsklingen samt två katter. Förutom kantarellbarnen som fick vara kvar, fann vi en massa vatten, skor, flaskor, en ihoprostad cykel och det rostiga bladet av en spade. Och lite benbitar från något djur - förmodar jag.

Så är det när man bor i skogen, där det bott folk förr, sedan länge. Då kan man hitta det mest märkliga saker i skogen. För då var det minsann bara att kasta bort sådant som inget var att ha längre. Jag tog i alla fall med mig en plastburk som innehållit choco au lait, med enbart 40 kcal (!!), som jag hittade i mossan. Den hade legat där betydligt kortare tid, och fick hamna i återvinningen...

Sedan åt lillskrutt och jag smörstekta kantareller till lunchen, vilket är ungefär det enda jag vet man kan göra med de gula svamparna. Tips, någon?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar