tisdag 29 januari 2013

Brudkronor

För ett tag sedan virkade jag två olika varianter av brudkronor i vitt bomullsgarn. Vid ett besök hos en billig garnåterförsäljare köpte jag silvergarn, eftersom jag hade planerat för en prinsesskrona till lilla älskligen när jag hittade det första mönstret. Sedan har de legat i hyllan, en stund eller tre. Men nu är de äntligen stärkta och klara samt uppfotade, och numera även ombloggade!

Stärkte med lika dela trälim och vatten, och jag tycker att det gick bra. Ännu en sak att bocka av på listan över saker som jag nu har provat på.

Nu återstår frågan vad jag ska göra med dem? Ha på jobbet, inte på mig då alltså, även om det i och för sig är en kul idé. De av mina vänner som gått i giftastankar är ju redan gifta, men det kanske finns någon annan som ska gifta sig som kan ha en brudkrona?

2 kommentarer:

  1. Vilka söta! :) Jag skaffade faktiskt en som jag tänkte ha på vår bröllop men det blev lite "för fint" så att säga :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag förstår vad du menar... Kanske ska skicka ett tips-mail till prinsessan Madeleine, hon skulle ju kunna ha en virkad brudkrona på bröllopet :P

    SvaraRadera