onsdag 9 juli 2014

Att baka under tidspress...

...kan vi direkt konstatera inte är min grej. Stora älsklingen skulle säkert vilja påstå här att det har han minsann vetat länge. Men ja. Idag skulle det minsann bjussas på hemgjord jordgubbspaj,  med egenplockade jordgubbar i, hemkokt vaniljsås och gelé gjord på hemgjord rårörd jordgubbssaft.  Ja, ni hör ju. Succé!  Det vattnas i munnen bara man tänker på det.

Tanken var då att vi skulle ta med denna paj till bästaste när vi skulle dit på besök. Tur att det finns glass och folk som bakar på Ica, så kan man beskriva resultatet. Tid att svalna och stelna och så kändes ju överskattat när man mest bara vill åka nu, nu, NU! Tydligen var det inte överskattat alls. Röran - som blev - skvimpade mest över formen. Hela Sverige bakar är nog ingenting för mig, mer än att titta på då. Blir bara tjurig.

Dagen blev ju supermysig ändå med bebismys och massa prat. Nu måste jag bara komma på hur jag ska komma över mig själv och kunna sjunga på dopet inför 60 personer. Hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar