lördag 5 juli 2014

Dagens skörd!

Innan idag gick jag runt och tänkte att vi inte hade fått något vettigt gjort över huvud taget.  Så tänkte jag efter vad vi faktiskt gjort.
•Varit på fyra loppisar.  En hade dock stängt för sommaren. Vilken miss! Men inte ett enda fynd gjordes. Jag är inte så duktig på sånt. Men att jag inte ens hittade en enda bok, på den loppisen som jag alltid hittar böcker på är ju förvånande.
•Gjort lite mer än ett och ett halv kilo köttbullar. Så nu kan vi äta spontana köttbullar hemma igen! Det är så mycket broskbitar i köpta, så dem äter jag inte! Uscha!
•Lilla älsklingen och jag har varit i skogen och plockat svamp. Kantareller för att vara specifik. Konstateras kan att jag har hittat bra ställen. Men oj så pluttiga de var, de fick lämnas kvar!
•Planterat jasminbuskar (eller schersmin om man hellre vill det, är det någon skillnad? Kollade upp det, och det var det minsann. Med största förhoppning och förmodligen säkerhet är det en doftschersmin jag hoppas ska överleva. Namnet kvittar, bara den överlever och luktar underbart nästa sommar!) Hoppas de överlever, de grävdes upp i söndags och har legat i ruskvädret som varit sedan dess. Har inte haft någon lust att gå ut och gräva i regnet, och inte vetat vart jag ville ha dem riktigt heller.  Men nu så!
•Klippt ner ogräs runt förra årets ärligt stulna syrenhäck,  de flesta skotten har tagit sig riktigt bra, men har omgivits av mängder med ogräs, som fick klippas ner med häcksax.  
•Skrubbat rent, blåst upp och fyllt lilla älsklingens bilpool. Oj, vad populärt det var! Det har plaskats som sjutton i den, och lilla älsklingen kom upp som en isbit efter att ha hoppat i måååånga gånger efter hon sagt att hon var kall.
•Spraylackat uggletavlan med klarlack för att den ska hålla lite bättre.
Så dagen har visst inte varit så slö som jag tänkte. OCH så har solen varit framme och värmt hela dagen. Det är så man kan tro att det är sommar!
Lilla älsklingens och min skörd. Håller på att förväxla dem för frysning. Oj, så husmoderlig man kan vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar