onsdag 7 mars 2012

The Road Virus Heads North...

Jag skrev ju tidigare om min oerhörda gåva att alltid, ALLTID avsluta påbörjade projekt. Eller, nej just det, det var ju visst någon annan, ja. Själv hade jag ju en hel hög med saker som bara är påbörjade. (Jag undrar om lapptäcket som påbörjades för runt 9 år sedan någonsin kommer att bli klart.)

Har tidigare skrivit om sambons och min delade passion för Stephen Kings verk, och just en tv-serie som heter Nightmares and dreamscapes. Ett av avsnitten hette The Road Virus Heads North, och i den finns det med en tavla föreställande en Pontiac Firebird (noggrannare än så kan jag inte precisera det utan att behöva fråga älsklingen min), och vars motiv skiftar. Motivet föreställer bilen och dess färdväg och ändras således när bilen kör någonstans. Just ett motiv tyckte både sambon och jag, att det var ju fantastiskt häftigt. Klart jag ska måla det!


Sagt och gjort. Fram med ritkol och pennor med olika mjukhetsgrad. Och en bild, en bild av motivet. Fanns inte att finna på nätet, så det blev till att sätta filmen på stillbild och ligga på mage på golvet och måla. Och nej, den sitter inte fint inramad på någon vägg här. Än... Ska jag vara ärlig är jag inte ens säker på vart den befinner sig.
Men visst är det väl bara ramen som fattas?

Bara motivet inte föreställer någon allt för närliggande plats...

2 kommentarer:

  1. På mage på golvet??? Sov lilla älskling då eftersom pappret är helt och oskrynkligt!!
    Vi ses en sväng på fredag när jag kommit hem sent efter en lång dag på utbildning, puss på er ;) mamman/mormorn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man tänka sig att lilla älsklingen gjorde, men det kan man inte veta säkert, för det var innan hon tittade ut, och innan jag var för stor för att kunna ligga på mage :P Puss

      Radera