söndag 2 november 2014

Fail... and attempt number two!

Misslyckande, och andra försöket!

För den färgade burken. Den blev ju hemskt fin, och lyste upp mysigt i höstmörkret. Men. Så började det regna, och vi renoverar tydligen (fortfarande) taket och har då inget tak över entrén som skyddar.  Detta i sin tur innebär att alla burkar man hänger ut, blir vattensamlare. Tydligen, har trälimmet svikit mig, genom att inte vara vattenfast när det torkar. All färg kanade ner till botten av burken. Inte så jag hade tänkt mig det.

Men, då provar vi att torka färgen i ugnen. När jag tänker efter, nu i skrivande stund, så tänker jag att det ju i och för sig knappast kan göra någon skillnad förutom att färgen torkar fortare. Denna gången använde jag skollim, men eftersom det också är vattenlösligt när det torkat lär väl resultatet bli detsamma. Järnspikar!

Däremot har jag en annan ljuslykta på gång. Det ska bli en Turtle, och i denna använder jag mig av ett riktigt pyssellim, som man kan använda att lacka med, så förhoppningarna där är stora!

I övrigt fungerade torkandet i ugnen toppen. 100 grader i 20 minuter, efter att överflödet runnit ur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar