lördag 22 november 2014

Why, oh, why?!

Varför? Varför har jag bestraffats med en tankspriddhet i klass med en galen uppfinnare eller ett oerhört förvirrat geni? Stora älsklingens vanligaste fras är "ska jag ringa till den?", då letar jag efter min mobil. Han påstår också att om inte mitt huvud suttit fast, hade jag tappat bort det med. Jag kan tyvärr inte förneka detta. Dock tycker jag att en eloge är på sin plats eftersom jag aldrig tappat bort lilla älsklingen. Än, bör väl tilläggas.

Anledningen till dagens fråga kring varför jag förärats med denna oerhörda förmåga att inte minnas vart jag placerar saker är att material och idéer kring nappsnöretillverkning införskaffats. Napphållare och clips, band, garn och så vidare. I kväll skulle det lekas tomteverkstad. Lilla E har nämligen önskat sig julklappar, minsann. Färg på napphållare väljs och så ska vi bara seeee... vart kan jag ha lagt clipsen? Öhh... På riktigt nu då, vart är de? Gone! Borta! Det finns inte ett spår av minne vart jag har lagt dem. Antingen har de följt med saker NER i källaren eller UPP till pysselrum. Men ingenstans står de att finna. Jag vill minnas att de nog ligger i grått plastemballage, men å andra sidan så brukar i princip alla paket till stora älsklingen komma i sådana, så det är inte direkt vad vi kan kalla ett tillförlitligt minne.

Stora älsklingen frågar också vart jag var när jag fick dem, jag gissar på i köket, men det kan lika väl ha varit i bilen. Jag minns att jag inte ägnade dem någon större uppmärksamhet, för typ 50 metallclips är ju lagom kul post, och jag höll nog på med något annat. Minns inte heller om de kom före eller efter pysselkvällen här, och således inte om de är panikbortstädade (och ligger typ i brödkorgen i skafferiet, eller grönsakslådan i kylen) eller om de bara är bortlagda på ett genomtänkt ställe.

Gissningsvis dyker de upp efter jul. När jag gett upp alla försök att hitta dem, och vänt upp och ner på huset tre gånger, gett upp och beställt nya. DÅ kommer de minsann ligga helt öppet, på det ställe jag kollat flest gånger och insinuera "Va, har du inte sett oss här, vi har legat här hela tiden!"

Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar