fredag 7 november 2014

Hårfärgning och firande av kladdkaka

Vad ska man säga? Det har då inte duggat tätt med inlägg här det senaste. Sömnbrist har medfört brist på att pyssla, eller göra något över huvud taget. Idag har jag blivit tvångsaktiverad i alla fall.

Först har jag fått luncha och umgås med Jenny, hemskt trevligt! Efter att vi inhandlat matvaror tillsammans, åkte var och en hem till sitt.

Efter det hade en av bröderna mina lämnat ett beställningsjobb på klippning och hårfärgning hos storasyster. Eftersom längden på hans hår inte uppgår till många millimeter räckte en förpackning blekmedel både till honom och stora älsklingen (och mer därtill). Så min familj har nu ett djuriskt utseende. En leopard, och en giraff, fast en omvänd giraff, med ljusa fläckar istället för mörka.  Sånt kan man visst också pyssla.

Av en händelse fick jag reda på att det var kladdkakans dag idag, så på kvällskvisten slängde jag ihop en kladdkaka med, för två goda dagar i rad får man inte lov att missa. Det där med datum spelar visst ingen roll, så när jag la lilla älsklingen igår insåg jag att jag missat Gustav Adolfbakelsen. Attsing! Tur att jag upptäckte kladdkakan idag då, som fick piffas lite extra med minimarshmallows (fast de gjorde varken till eller från, faktiskt).

Och nej, pumpalyktan som samlar vatten är inte vattenfast. Men jag har snubblat över ytterligare ett sätt, som faktiskt utger sig för att vara det. Så när jag bara har lite ork och energi så får ju det provas med.

6 kommentarer:

  1. wow! fasen va snyggt *tumme upp* du är så multitalented :D

    SvaraRadera
  2. stating the obvious liksom ;)

    SvaraRadera
  3. hallåååååååååååååå???!!!

    nu har jag stått här å väntat här så länge
    men iiiinga bokstäääver dyyyyker upp
    vad ska vi göra för att blogga lite pyssel?
    vad ska vi göra för att komma över diiit?
    nu har jag stått här å väntat flera daaagar
    å alla uppdateringarna är förbi? :P

    SvaraRadera
  4. Tack Jenny =) Och jag haaar ju uppdaterat nu! =)
    Anonym, jag vet inte riktigt vilket som var det uppenbara?

    SvaraRadera
  5. de e ju jag som e anonym för orka inte skriva i allt igen. hehe

    spot on. så att säga ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du var så att säga min prime suspect ;)

      Radera