måndag 18 maj 2015

Ett nytt motiv

Följande kan eller kan inte ha inträffat.
Jag kan ha gjort ett gäng nya tavlor, för att ha med mig och sälja på stora loppis-dagen som jag stod och sålde på. Vilket för övrigt var väldigt kul och inte alls lika jobbigt som att gå där och titta. Mer lönsamt än att gå där med, om man bara ser till det ekonomiska. Och platsen hemma, som stora älsklingen säkert skulle vilja inflika. Jag kan alltså ha gjort ett gäng nya tavlor. Med ugglor, givetvis. Det behöver man väl inte fråga? Såklart inte. Varav en var med ett nytt motiv, som jag inte gjort förut. Så kan det vara. Sedan kan det hända, att tavlorna beslöt sig för att ligga hemma på vardagsrumsbordet under tiden jag stod på loppisen. Så skulle det ju kunna ha gått till.

Oavsett, så finns nu ett nytt motiv! Tadaa!

Och en av de äldre motiven ska flytta hem till en treårig pojke imorgon. Egentligen idag, men det kan hända att någon glömde tavlan hemma. På köksbordet. Ja, sånt kan hända, förstår ni.

Sen kan det hända att jag har världens bästaste vän, att förlita mig på. Det kan hända att hon är en förträffligt fin människa, som alltid kan få mig glad när det känns allt annat än förträffligt, och när jag är intill döden trött. För sånt kan hända. Då kan det hända att barnen har en fantastisk mormor med, som åtminstone lilla älsklingen gärna bossar lite med. Mindre älsklingen har ännu inte insett alla fördelar med en mormor. Just nu är hon i matperspektiv bara under all kritik.
När jag ändå är igång att lovorda några nära och kära, så vill jag lyfta en lillebror med. Som är behjälplig både som renoverare och busmorbror.

Ja. Mycket kan hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar