torsdag 21 maj 2015

Namnljus och en ljus dag

En ljus dag, ja. Det har dagen idag varit. En strålande dag till och med. För idag ser vi på saker och ting ljust.

Och på tal om ljus. (Notera den oooooerhört smidiga övergången här!)
Namnljus. Eller födelsedagsljus. Eller minnesljus. Vad man nu kan tänkas vilja kalla dem. Dessa gjorde jag åt en tjej.
Visst ser det väl nästan lite proffsigt ut när de är inslagna och allt?

Tänk, jag kanske borde ta och fota upp de ljus jag har. Någon kanske är intresserad. Om jag dessutom förpackar dem lite såhär tjusigt. Kanske, kanske.

Förresten,  Jenny, om ditt Jenny-uggleljus är nerbrunnet så kan jag göra nya à la jobbet-mugg-uggleljus. Både sådana blå och likadana rosa ugglor ! Ohhh!

2 kommentarer:

  1. jobbet?! hmm. de som hänger i girlangen?
    som hängde i fönstret. å sen en dag när jag gick igenom gamla kort å vi hade en vikarie och jag sa till vikarien åååh kolla så liten X är! så sa hon haha samma ugglor hänger kvar i fönstret oxå.
    varpå jag gav henne dödsblicken och sen nån dag efter när hon inte va där så flyttade jag dom till köksfönstret. hhahahaha.
    hallå eller. man ska inte ha gardiner, man ska ha girlanger!!!!! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Nej nej. Den muggen med ugglan du har! Och hallå eller? Har man snygga ugglor på tråd så plockar man väl inte ner dem i första taget? Har väl inte tid att göra nya girlanger stup i kvarten, totalt onödigt dessutom när det finns tjusiga! ;)

      Radera