söndag 31 maj 2015

Mors dag 1.0

Mors dag. Javisst! En dag att hylla den kvinna som gett en - och sett till att hålla en vid - liv! Min syn på saken i alla fall. Men så har jag ju världens bästa mamma med!

Så är det minsann. Navelsträngen har vi inte klippt heller, så vi har en knasig koppling till varandra. Som min mamma mår - mår jag och vice versa. Helt utan påverkan dessutom. Knepigt värre är det faktiskt!

Nåväl, snart ska vi sova mamsen, för vi är trötta. Ska bara skriva om en av dina presenter först!

Jag har ju sett en massa fina saker på pinterest (som för övrigt min telefon gärna auto-korrigerar till ointressant, kan set någonsin bli mer fel?). Fina bokvikningar vilket jag tänkte att jag skulle prova mig på. Blir ju jättefint, och hur svårt kan det egentligen vara? Tur att det finns duktiga människor som skapar mönster. Har man bara ett mönster, en linjal och en penna så är det inte så svårt faktiskt. Detta mönster har en tjej som heter Mia Johansson  skapat, och det bildar ordet "Mamma". Hur passande var inte det att prova på till mors dag och allt?

Mätte och vek, och gjorde rosor, och voila! Mamma fick sig en mamma-bok. Min boknördssida lider dock lite. En bok! Den kan ju ha varit bra (jag hann ju inte läsa den innan jag vek, så jag kan inte veta. Men förmodligen inte eftersom den gavs bort till mig för ändamålet).
Jag slaktade även en annan gammal bok - som inte verkade bra - för att göra rosor att pryda boken med.  Sånt kan man också göra av böcker tydligen!

2 kommentarer:

  1. Skulle du vilja dela med dej av mönster har aldrig gjort någon bokvikning men tänkte prova på ser så trevligt ut.

    SvaraRadera
  2. Undrar om du vill dela med dig av mönster, har aldrig gjort en bokvikning men skulle gärna prova.

    SvaraRadera