söndag 27 september 2015

Minipyssel

Lilla älsklingen har en mormor. Och "MORMOR har pengar!" som hon säger. Imponerat.

Idag har vi besökt syfestivalen. Som jag upplevde som mycket mindre än tidigare år. Det brukar vara fler utställare, och  mer av allting.

Nåväl. Lilla älsklingen har aldrig några problem att hitta saker i alla fall. Så mormor - som ni vet har pengar! - hon köpte en pärla i form av en anka med rosett av lera. Den påminde en hel del om en viss Kajsa Anka. Eftersom den är gjord av lera, beslöt vi oss, efter att ha vägt för- och nackdelar mot varandra, att den skulle förstärkas genom att bli en berlock.

När vi kom hem satte vi igång. Lilla älsklingen pärlade ett halsband till sig ock  ett till kaninen. Jag gjorde en berlock av pärlan.

Minipyssel i all sin enkelhet!

Hursa? Om jag hittade något? Jo, men ett lovikkagarn till bra pris i cerisrosa. Sedan klämde och kände jag en lång stund på ett uggletyg, men bestämde mig för att jag tyckte att det var för dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar