måndag 12 oktober 2015

Tonårsmuterad ninjasköldpadda 2

Denna gången provade jag att färga glasburken med glasfärg. Men, som ni ser spädde jag nog färgen lite för mycket. Det var någon billighetsglasfärg med, så det påverkade väl också resultatet. Hittade inget om att det skulle fixeras i ugnen heller,  vilket säkert hade gjort den vattentålig. Men jag har lite fler alternativ till att färga burkar med att prova, så snart kanske jag hittar ett sätt som fungerar bra för mig. Kanske, kanske.

Lilla älsklingen får i alla fall en ljuslyktekompis till. Hon hade ju Raphael sedan tidigare.

Detta har vi pysslat med idag. När vi tog oss en ledig dag, snuviga som vi är. Igår blev det dessutom sent i säng för små älsklingar, eftersom vi var ute på vägarna med stora älsklingen igår kväll. Ignorerar det faktum att här ser ut som om en naturkatastrof dragit fram (bara damerna i hushållet, så ingen anledning till oro nu hörrni!). Jobba en stund ska jag i eftermiddag med, och hela veckan är fullspäckad med aktiviteter. Hälsovecka och allt som det är här!
Röja upp lite kanske? Och laga lite mat måhända?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar