onsdag 14 november 2012

En frukt om dagen...

...kan göra gott för magen. Eller vad tror ni.

Ja, nu sitter jag här igen. Lilla dottern sover sött, och stora mamman sitter här framför datorn och skriver uppsats. Fast just nu skriver jag ju blogginlägg förstås.

Detta inlägg tänkte jag tillägna en liten luden frukt. Kiwin. Just denna har legat färdigvirkad i säkert ett år. Jag (som är så bra på att göra färdigt saker) hade bara inte sytt på några "frön". Men så igår fick jag fatt i kiwin där den låg uppe på en bokhylla, och sydde dit de små fröna.
Halv kiwi på frihand!
Så tada: mer virkad mat!


Och när stora  älsklingen kommer hem i eftermiddag har han jobb med till mig. Jojomensan! Jag har fått ett beställningsjobb på dessa virkade hörlurar som jag visat innan. Kul!

Nu vaknade lillälskling, så nu blir det lek och bus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar