fredag 16 november 2012

Grön fingrar

Ja, jag vet jag skrev att ni skulle få läsa om UFO:n idag, och jag gissar att min lilla mamma är oerhört undrande, om hon läst. Men ni får ge er till tåls en stund till.

Ibland händer det saker som gör att man häpnar. Jag kan påstå att jag inte har de grönaste fingrar i denna värld. Rosor tillhär sådant som jag mördar, i princip på väg hem från affären. Men uppenbart är knepet att köpa dem, enbart för att göra en balkong fin inför fotografering och visning, och sedan inte sörja allt för mycket om de skulle gå hädan. Då minsann överlever de. Dessutom har de stått oskyddat i odränerade krukor denna regniga sommar och sedan blivit intagna lagom till frosten börjat komma.

Tydligen så är misshandel av detta slag något som dessa växter älskar. För rosuslingarna skjuter skott och det har till och med kommit en ny ros. I källaren! Galet!

Never mind de döende pelargonerna i samma kruka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar