lördag 24 november 2012

Nedräkningen har börjat!

Och det på allvar. Nu är det minsann bara en månad kvar till julafton. Högtidernas högtid! Jag älskar verkligen julen. Träffade på min före detta arbetskamrat, numera enbart kamrat, totalt oväntat i en mataffär i stan. Hon bor ju för böveln i en annan kommun, ett ljusår (eller tre mil kanske) bort. Jag gjorde givetvis det enda rätta och siktade in mig på att preja henne med kundvagnen! Hemskt trevligt att träffa henne var det i alla fall, och hon hade minsann varit på julmarknaden på Åhaga, som är i helgen och som jag har varit sugen på att gå på. Stora älsklingen jobbar sin 36-timmar-på-tre-dagar-helg denna helgen, så honom får jag inte sällskap av, och funderade på om vi över huvud taget orkar med att trängas med folk, medtagna som vi är efter senaste veckans frånvaro av sömn, till följd av lilla älsklingens sjukdom. Men vad är väl en julmarknad i stan utan besök av lilla älsklingen och mig? Så jag tog beslutet att lilla älsklingens faster och vi ska ha en mysdag i morgon, bara vi tre.

Och jag har nu påbörjat ännu ett projekt. Mer om det senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar