tisdag 13 november 2012

Smaskig sallad

Här sitter jag nu på kvällskvisten, vid min nya dator och ska skriva ett blogginlägg. Från datorn för en gångs skull. Och allt ser totalt annorlunda ut, bara för att jag har en helt annan dator. Som jag dessutom måste "lära mig", för det mesta fungerar annorlunda nu. Men nog om det nu.

De senaste kvällarna har jag haft en oerhört lust att virka. Så lite nya prylar har det minsann blivit. Det jobbigaste och mest tidskrävande när jag blir så virksugen är att surfa runt och hitta inspiration och idéer på vad jag ska virka. Men just nu är jag inne i ett "flow" kan man kanske säga, har massor av pysselidéer på gång nu. Synd bara att det tar så oerhört lång tid att få hem material som beställts. Dessutom är det fruktansvärt frustrerande att jag på dagtid, när lilla älsklingen vilar middag, måste lägga min tid på att skriva en utvecklingsrapport. Näst intill självvalt, eftersom jag faktiskt sökte in på utbildningen själv, men tråkigt när jag mest känner för att pyssla, eller läsa min goda bok (som visserligen inspirerar mina drömmar åt det mer skrämmande hållet, och gör att jag vaknar på natten och kollar upp att alla familjemedlemmar är sig själva och undrar var i hela friden den-där-jag-nu-letar-efter har tagit vägen, ja, det är förvirrande, jag vet. Jgág förstår inte själv), eller ta mig en liten lur själv. Men icke. Här ska skrivas vetenskapliga rapporter.

Skönt att veta att man alltid har fräsch sallad hemma!
Nåväl, nåväl. Nu var det ju faktiskt inte det som var det väsentliga här. Utan vad jag faktiskt skapat. Stora älsklingen blev rådfrågad vilken nyans jag skulle virka salladshuvudet i. Då tycke han att riktig sallad minsann har olika gröna nyanser. Så fick det bli. Et voila! Ett salladshuvud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar