söndag 18 november 2012

UFO:n och julmarknad...

Årets julmarknad på ett slott är besökt, förra året var det Tjolöholms slott och i år var det Gunnebo slott. Dock avreste vi därifrån med en vag känsla av besvikelse. Slottet kändes mer som en vill (tja, Gunnebo villa låter ju inte så flashigt, och lockar väl få besökare), i själva slottet fanns det hela fyra utställare, och sedan fanns ju flygelbyggnaderna i och för sig, men det var inte mycket att  hänga i granen direkt. Hutlösa priser, på saker man kan göra själv - nästan gratis. Men är det julmarknad så är det, och jag vet att man ska stötta hantverkarna. En gycklare fanns det minsann i alla fall, och han var dålig. På att trolla men oerhört underhållande. "Här brukar jag vanligtvis få spontana applåder!" publiken applåderar oerhört spontant och vårt sällskap fnissar att vi inte är så säkra på att han förtjänade några applåder. Men förra årets marknad ligger högre i rankingen, trots att det kändes lite så sådär då med. Är det bristen på snö som gör det tro?

Och jag får väl förklara (mest för min mor, gissningsvis) vad UFO:n är. För inte är det den där vanliga förkortningen för Un-identified Flying Objects som menas i pysselvärlden, nej nej, det är Un-Finished Objects, alltså egentligen det som har etiketten "Pågående projekt" här. Men UFO:n låter skojigare tycker jag. Och framöver kommer jag visa upp dem jag avslutat (vilket oftast handlar om sådana simpla saker som att sy ögon på figurer).

Nu ska det krypas ner i sängen och läsas en ny (förmodligen läskig) bok, och hoppas på att få sova hela natten, för jag är dödens trött nu!

2 kommentarer:

  1. Ja ja samma ord kan ju betyda en hel del olika saker, fast det klart ska erkännas att jag trodde att du sett ett flygande ufo och jag hade en förklaringsmodell till dig vad det rimligvis kunde vara. Synd att det inte är snö för stämmningens skull när det är julmarknad. vi funderar på att åka till Liseberg när tjejerna kommer nästa gång, då får det gärna snöat lite. Vi hörs. puss mamman ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, jag kan tänka mig att de trodde något sådan, men nej, inga flygande tefat har skådats här. Jo, snön hade nog förhöjt stämningen en aning... Får hoppas ni har mer tur med det. =) Puss

    SvaraRadera