söndag 20 maj 2012

Bytt, bytt, kommer aldrig igen

Eller något sådant.

Tyvärr - måste jag säga - byttes inte pengar mot loppisfynd, trots besök på Åhaga, på stora loppis dagen här. Stora och lilla älsklingen samt en mycket god vän och jag köade i regn, men det spelade ingen roll, för fynden uteblev. Dock blev det fika och bröllopsprat. Och nej, det var inte det bröllop jag vanligtvis är involverad i. Jag har nämligen en vän till som gifter sig i sommar. En kreativ vän som gör det mesta  själv! Oerhört duktig är hon, jag är imponerad och avundsjuk på hennes kreativitet! Faktiskt!

Inte nog med att jag såg till att blanda mig i hennes bröllop, jag var igår med min före detta kollega och tittade när en annan kollega gifte sig. Bröllop är ju på tapeten just nu, alltså. Bröllop och hus.

Idag fick vi, äntligen, kika på huset, vars mäklare jag var så arg på i tidigare inlägg. Tyvärr kände vi att de nuvarande husägarna hade "förstört" huset. (Vet inte om jag skrev att det var det allra första huset som stora ä och jag bjöd på, innan lilla ä var på gång, och att vi då såg oerhörd potential i det dåvarande renoveringsobjektet.) Så det är väl bara att leta vidare. Nu hinner vi ju kolla runt lite på vad andra banker har att erbjuda, vad gäller sparande och räntor och liknande. Min nuvarande sparränta är löjlig, och när vi dessutom fått ny bankkontakt (som jag hyser noll förtroende för) så känner jag att jag lika gärna kan byta bank. Något hans chef kan ha i beaktande när det är lönesamtal, han får kunderna att vilja byta bank.

Nåväl, nog svamlat av mig för en kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar