onsdag 9 maj 2012

Vår tårta - en vårtårta...

Idag har lilla hjärtat och jag varit och hälsat på min ena lillebror. Fantastiskt trevligt har vi haft. Många ämnen hann diskuteras! Han tyckte till exempel att jag skulle skriva en bok. Vet inte om vad, och hur det skulle gå till, med tanke på att det var år sedan jag skrev något sist, om man bortser från sådant här då. Blogginlägg. Nu läser jag mest bara böcker och får lite nya infallvinkar och nya funderingar.

Samma bror som idag fick finbesök fyllde nyligen år, och tårta bakades då åt honom. "Vill ni ha tårta så kan du baka en", fick jag till svar på frågan om han ville ha en tårta. Inget extravagant, men en vårig "vitsippsäng". Idéen fick jag för några år sedan då samme bror ville ha en marsipantårta där jag skulle spritsa grädde på så att ingen skulle se marsipanen. Så äntligen fick den idéen sättas i verket. Helt klart tillräckligt för en liten familjetillställning.
Av något outgrundlig anledning, förmodligen Murphys verk,
så är bilden vriden, trots att den i original ligger på rätt håll.
Datorer är så tråkiga när de bråkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar