tisdag 15 maj 2012

Ett avslutande adjö...

...har idag tagits av Desperate Housewives, som efter åtta säsonger nu är slut. Sorgligt!

Mindre sorgligt är dock att vi (blivande brudparet J&M och vi) förmodligen tagit de största besluten angående bröllopstårtorna. Hurra! Några detaljer återstår dock, såklart, men det är ju några månader kvar att fila på dem.

Har även varit hos en före detta kollega, numera endast vän, och det är inte så endast det, och hälsat på. I en flott våning bor hon minsann nu! Fantastiskt trevligt, och fint till tusen!

Stora älsklingen sa precis att han idag inte har känt för att göra någonting, och ändå har vi fått så mycket gjort. Köpt nytt batteri till min klocka, som han också bytte, bytt hans skor som gått sönder (icke ovanligt, i ett år har han fått byta skor varannan, var tredje månad, på reklamation, eftersom de gått sönder på så kort tid), storhandlat mat, skurat balkongen som nu är redo att bli möblerad igen (äntligen slipper min bil agera mobilt förråd längre), lagat mat, tvättat, haft mor här på tårta, haft bröder och vän här på tårta (ja, det blir som sagt mycket tårta över och ofta när vi provbakar, skönt med personer som kan ställa upp och äta).

Måste bara ännu en gång poängtera hur trött jag är på yrkeskategorin fastighetsmäklare! Om en person säger att "jag skriver upp ditt namn och nummer och kontaktar dig när jag vet om det kan bli en tidigare visning", så anser i alla fall jag, att jag borde kunna förvänta mig att mäklaren faktiskt ringer upp och meddelar när visningen blir. Men nejdå, när jag igår kikade på objektets sida visar det sig att det varit en tidigare visning. Samma eftermiddag. Vi missade den med en timme! Är så FASANSFULLT trött på mäklare just nu. Så om någon har ett hus att sälja mig - hör av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar