fredag 15 juni 2012

Att fånga dagen...

Morgonstund har guld i mun, lyder ordspråket.Somliga i den lilla familjen kände väl att detta minsann måste utforskas.

Att fånga dagen innebär kanske inte självklart, att ta tillvara på sitt liv och leva det som man vill. Att inte behöva ångra saker man inte gjorde. Om man ser mer ordagrant på det, och inte så filosofiskt, kan det innebära att vakna mitt i natten - innan dagen har kommit - för att vara beredd. Att ligga i startgropen, och sedan, när dagen sakta gryr, kasta sig över den, och eh, fånga den? Jag ska villigt erkänna att jag inte var ett dugg sugen på att delta i denna jakt på dag. Själv ville jag fånga natten, och sova gott ett par timmar till. Men det är inte alltid upp till mig att avgöra det.

Dem av er som läser detta, som är mycket noggrann med att ha koll på klockslag, ser att detta är publicerat mycket tidigt, eller sent, beroende på hur man ser på saken. Mitt i natten i mitt liv. Kan dock meddela er att jag inte sitter uppe i detta nu och sätter mina tankar på pränt. Förhoppningsvis, ligger jag och sover gott i min säng. Nej, detta utspelade sig härom natten, då en familjemedlem bestämt skulle "fånga dagen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar