fredag 15 juni 2012

Odödliga blommor?


Synd att jag inte är en så begåvad fotograf, och
dessutom använder mobilkameran.

Far min fyllde år här om dagen. Han är en man med gröna fingrar när det kommer till orkidéer. Själv lyckas jag bäst när jag inte försöker anstränga mig, och gör vad böckerna föreskriver, utan struntar helt i dem. Då minsann överlever de, och blir jättefina. När jag anstränger mig och ger dem min omsorg dör de.

Nåväl. Detta är en av alla pågående projekt jag haft, i över ett år. Så slog det mig, att om jag gör färdigt den, så kan min far få den i present. Sagt och gjort. Det var bara att leta fram alla delar, virka de resterande (stängel, och jord), samt montera. Kan berätta att tillsammans med orkidéens delar, låg en mängd andra - oidentifierbara delar. Vad i hela världen kan de vara tänkta att bli?

Det ska mycket till innan man har ihjäl en sådan här blomma!
På husfronten har jag drömt, två nätter i rad att vi flyttat till hus. Jag tolkar det som att vi kommer att få huset. Trots att fler spekulanter sa sig vara intresserade, men ville fundera över helgen. Varför fundera över ett "nej, detta var inte för oss"? Jaja, nu väntar djurparken på att bli besökt, och vliselin på att bli köpt.
Orkidé!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar