lördag 9 juni 2012

Ett avslutat projekt

Ett avslutat projekt, en bebiströja till lilla älskling. Never mind
fläckarna. Lillälsklingen har provat den idag.
 Här kommer en tröja, som har tagit - och jag skojar inte - ett år att göra färdigt. Själva stickandet av den tog inte så fasligt lång tid. Däremot att få till en "knäppning" av något slag på vänstra axeln har tagit ett år. Jag stickade den här till bebisen i magen, när jag var gravid. Tanken var att jag skulle virka "knapphål", och sy fast skojiga knappar. Det visade sig dock att det var svårare att hitta någon passande knapp en vad jag trott. Ska väl inte påstå att jag letade överaktivt, men jag letade ändå.

Sedan har den legat, och legat, och legat och legat lite till, tillsammans med andra påbörjade handarbeten (ja, jag är en 26-årig tant). (Har faktiskt avslutat ett till, men det kommer jag inte visa förrän tidigast på måndag.)
Nu fick jag i alla fall tummen ur och virkade snabbt och lätt snörning att knyta ihop.
I mönstret ska det egentligen inte vara öppet i axeln, men eftersom jag inte använde vare sig det garn eller den stickstorlek som angavs, så fick jag improvisera. Fast det gör jag väl nästan alltid ändå så...

Måste nog ge mig själv godkänt i betyg faktiskt!
Klart man ska ha en döskalle-tröja när man är en liten busunge,
lite otydligt kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar