söndag 17 juni 2012

En midsommar...

... i Sverige, anno 2012, kommer eventuellt en flicka att ha på sig en blomsterkrans. Förmodligen inte dock, då huvudbonad över lag just nu anses vara oerhört överflödigt.

Eventuellt kan flickans mamma bära den. Eller mormor. Mamman kom på att hon kanske vill binda sig en mer traditionsenlig variant, med levande blomster. Om några sådana står att finna förstås.

Dockan Tim får återigen agera modell. 

En midsommarkrans som garanterat inte vissnar.

Kransen innehåller  rosor, prästkragar och blåklint, samt löv.
Först virkade jag en "stomme", i form av en lång korv som jag stoppade med vadd och sydde ihop. Sedan virkade jag tre sorters blommor; rosor, prästkragar och blåklint och blad i två olika gröna nyanser. Dessa sydde jag sedan fast på kransstommen et voila! En krans!

Dagen har annars spenderats i goda vänners lag, som man säger. De godaste. Underbart! God mat, hemliga planer, och bästa filmen.

Låren har fått veta att de lever denna helgen, med både cykelturer och promenader. Nu förväntar jag mig positivt samtal från en mäklare i morgon, strålande väder och en underbar natts sömn. Det verkar väl rimligt?

2 kommentarer:

  1. Va fin kransen blev :)
    Jag håller tummarna ang mäklaren.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Jag är rätt nöjd själv =) Och tack för tumhållandet! Jag hör av mig och berättar hur det går =) Kramar

      Radera