torsdag 24 oktober 2013

Hjärtan på tråd

Så hände det igen. Ett blogginlägg, och besökssiffrorna rusar iväg, och här är jag lika nyfiken som alltid på vilka som läser?

Nåväl, jag får väl grubbla vidare på det senare. Jag har i alla fall köpt mig en lite växt, som jag tror, kallas hjärtan på tråd. Det på grund av dess hjärtformade blad, som sitter på en "tråd". Denna lilla växt har sedan fått en ny växtplats, den planterades om i en kaffekopp med fat, och jag må säga att jag är nöjd med resultatet. Det ska bli spännande att se hur länge den överlever. Ibland kan det tänkas vara så att jag glömmer bort att växter behöver vatten. Jag skriver ibland. Och kan tänkas.

Jag önskar eder alla en förnämlig natt!

2 kommentarer:

  1. Jättesött, men jag säger men iblandgenen tar död på växter i så lite jord. Jag var rätt död igår så jag har inte plockat på än. Puss från mamman ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har då inte mindre jord än vad den hade i krukan från affären, så jag tycker inte den ska gnälla, utan bara snällt finna sig i en tjusigare boendeform :P Puss

      Radera