lördag 26 oktober 2013

Homer J. Simpson

Rubriken är väl tydlig nog? De flesta känner väl till den gula familjen från Springfield. The Simpsons råkar också höra till familjens favoriter. Stora älsklingen har hela familjen i form av Pez-figurer, min yngsta bror basunerade ALLTID (i alla fall så länge jag bodde hemma) ut när det började på TV, oavsett om någon som faktiskt tittade på det var hemma eller inte.

Min Homer virkade jag för säkert tcå år sedan, om inte mer, men låg först i delar ett tag, sedan ihopmonterad men utan ögon, mun och hår. Efter det har han legat ofotad och lilla älsklingen har gosat en del med honom. Han är virkad på fri hand, något som jag då inte hade gjort så mycket, så han har väl lite mer hängbuk än vad han egentligen har. Men huvudet är jag faktiskt hemskt nöjd med.

1 kommentar: