söndag 17 augusti 2014

Get yourself clean

Jag fyllde på kökstvålen, som inte går att köpa som refill (vad jag hittat i alla fall), och kom att tänka på att jag skulle spara pumpen. Så den fick ligga kvar på diskbänken en stund. När jag höll på att släpa möbler tvärs genom huset, fram och tillbaka, mot bättre vetande och protesterande kropp, så hittade jag dessa tomma ölflaskor i barskåpet. Jag gillar formen på dessa, och tänkte att jag nu minsann skulle göra något av all inspiration jag hittar på pinterest. Plockade fram tvålpumpen från kökstvålen som jag sparat med tanke på ett sådant här projekt, men den visade sig vara för kort. Typiskt, och någon grundare flaska stod inte att finna. Kom då att tänka på tvålen i tvättstugan,  som var näst intill slut, kanske att den pumpen kunde passa? Till min glädje gjorde den det, och tvättstugan kunde föräras med en om inte tjusigare, så åtminstone mer originell tvålbehållare än de flesta man köper tvålen , så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar