söndag 7 juni 2015

Jenny-ljuset

Jag har pratat om ett Jenny-ljus. Nu kommer hon att förstå vad jag pratade om, ni andra förblir oförstående.

Köpte ju decoupagelack till ljus. Två olika. Här är resultaten i alla fall. Kan väl inte påstå att jag blev så särdeles nöjd faktiskt. Men jag är ju inte så van vid att göra decoupage, så det kanske kan bero på det. Misstänker dock att jag kommer fortsätta på mitt vanliga sätt, att smälta fast motivet.

Ett stort och ett litet ljus, har det i alla fall blivit med varje lack. Det ena skulle lämna en "sidenmatt" yta, vilket man väl får säga att det gjorde. Det andra lacket blev glansigt, men inte på motivet.  Kan hända att det blir bättre om man lackar en ytterligare gång ovanpå.

Sedan har jag blivit särbo. Jay! Med Jenny! Världens bästa Jenny! För jag har fått en egen inloggning av henne! Så att vi ska kunna kolla på Orange is the new black, när det har premiär igen på fredag! Och, hur ska jag nu hinna göra något annat än att kolla på film och serier? Jag bara undrar!

2 kommentarer:

  1. omg!!! min jobbuggla har flygit iväg till ett ljus!
    den har konverterat! hehe

    mvh Särbon

    ps. du är bäst oxå! :' ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du kollat på muggen på jobbet så att de är kvar ;) hihi

      Radera