fredag 19 juni 2015

Tjo-hoo

Snart är väl alla mina ugglerelaterade rubriker slut, skulle jag tro. Förmodligen har jag använt några flera gånger om, utan att komma ihåg det. Så kan det mycket väl vara.

Här leker vi sjukstuga. Isolering och karantän. Både för fyrbenta och tvåbenta. Somliga tvåbenta, håller dock på att bli sinnessjuka. Mest den äldsta kvinnan i huset. Som tydligen är lite av en pushover, enligt ett test på det där internet.

Pysslade ihop lite nya ljus för att inte förlora alla mina puttekulor, så att säga. Det med tre ugglor på, var det ljus som var sprucket, så det lekte jag lite extra med. Blev totemugglor, med likadana ugglor i olika storlekar. Lite skojigt. Jag gillar min nya varmluftspistol skarpt. Ska nog se om jag kan göra mig av med decoupagelimmen för ljus. Dem kommer jag ju aldrig att göra åt.

Förmodligen får jag och mindre älsklingen vara hemma medan övriga åker på begravning i Heby. Kattstackarn ska ju ha medicin två gånger om dagen till på lördag, och vi skulle åka på onsdag eftermiddag. Kan ju inte direkt be någon att åka hit morgon och kväll och ge våra argaste katt tabletter, vilket visserligen  har gått fenomenalt bra hittills, men ändå. Tråkigt, men sant.

Mindre älsklingens midsommarkrans börjar ta sig med. Den är lite gles än så länge, men med lite blad och några prästkragar till så ska det nog ordna upp sig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar