söndag 22 februari 2015

En husmors dag...

...kan innehålla många moment. Idag känns det som om jag har hunnit med mycket, och varit hemskt husmoderlig.
Jag har bakat bröd, morotsfrallor blev det. Till lunch provade jag ett recept ur sockerfria boken, kokospannkakor, gjorda på kokosmjölk med lite kardemumma i. Dessa visade sig vara en god variant på pannkakor, om man vill variera pannkakorna lite. Till middag, slog jag på stort, och vågade mig på att göra kroppkakor, vilket jag inte gjort innan. För att vara ett första försök blev det okej. De kokade en aning för häftigt, så några kokade sönder. Men helt klart ätbart blev det.
Stora älsklingen fick det ärofyllda uppdraget att göra ett massivt underhåll av maskinen-som-gud-glömde. Nu ska den bara provköras också, så får vi se om det hjälpte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar