fredag 27 februari 2015

Slagbord under förvandling

Ja, jag har ju skrivit om mitt slagbord som fått sig en omgång färg. Eller ja, slagord hade jag tydligen skrivit påpekade Jenny. Härligt när man får så bra hjälp att författa sina inlägg. När ett program vet bättre vilka ord jag menar bättre än jag själv! Men, det var alltså slagbordet jag menade.
Efter färg och vax fortsatte pysslandet och pyntandet. Jag hade en idé om att, med stencil måla schabloner med franska ord. Två olika schabloner skulle det vara. Sökte lite efter att köpa det, vilket visade sig vara rena fantasipriserna för en föräldraledig mamma som sparar på dagar. Jag hade ju fått starta företag och måla schabloner på löpande band för att det skulle ha varit värt det. Så nej, där fick jag tänka om.
Skriva ut en färdig bild, laminera och skära ut då? Nej, det gick inte heller, för jag ville ha i A3-format och så stort kunde jag inte laminera hemma.
Toner transfer då? Den idén kändes inte ogenomförbar. En fundering var väl huruvida färgen skulle sitta kvar eller inte. Hittills kan jag säga som såhär: det hade inte varit dumt att klippa ut motivet, och klippa bort överflödigt papper innan jag limmade fast det på bordet. Så det kan ni ju tänka på när ni ska göra detta! I övrigt sitter färgen än så länge där den ska och en del gnuggande återstår. Just nu är vi mitt i processen så att säga! Men än så länge är jag nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar