lördag 7 februari 2015

Hänger du med?

Har länge lurat på en lösning för att förvara smycken, och framförallt örhängen. Att ha dem liggande löst i ett skrin ger inte direkt bra överblick, och inte hittar jag dem heller då, och min tyginklädda anslagstavla fungerade lite sisådär med.
Nu provar jag en annan lösning. Har virkat in en sådan där redskapsstång som man vanligen har i till exempel köket.  Sedan har jag hakat i örhängena i maskorna. Och halsbanden kan man hänga där med.
Sedan har jag påbörjat ett jätteprojekt. Nu är det tydligen min tur att falla för allt fantastiskt som skrivs om Annie Sloans färg. Var tidigare idag och inhandlade ett gäng burkar, både färg och vax, samt en vaxborste. Billigt var det inte! Projektet påbörjades och jag inser att jag givetvis inte tänkt på hur många sidor mitt galet stora vitrinskåp med lådor och grejer har. Tur är väl det, för då hade jag förmodligen aldrig gett mig på det. Men nu är det bara att blunda för hur mycket jobb det är och köra på! Ska bli spännande att se resultatet. Än så länge ser det väldigt shabby chict ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar