tisdag 17 februari 2015

Fet, fetare, fetasttisdag

Då var det dags för en dag med bakverk igen. Fettisdagen. Och det är väl något av en tradition att bröderna mina, mor min och hennes sambo kommer och fikar med semla då.
Efter att ha levt med en fruktansvärd huvudvärk, och allmän vissenhet i helgen, piggnade jag till idag (som väl var) och bakade semlebullar på förmiddagen. Så idag bjöds det på pinfärska semlor minsann! Praktiserade även lite "städning" à la förra inlägget. Saker flyttades till mer korrekta placeringar (håller ju på att måla om en hylla som lilla älsklingen har leksaker i, samt slagordet,  så alla de tillhörigheterna är lite utspridda med).
Semlebullarna blev i alla fall fantastiskt bra. Släta och fina, saftiga och precis lagom. Bäst hittills tror jag.  

2 kommentarer:

  1. slagordet?

    ååh. jag är sugen på att baka en semletårta!! de ser så goa ut liksom. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Som slogan! Min slogan målas om. ;) Nej, nej. SlagBordet ska det vara :D

      Radera