fredag 20 februari 2015

I sanning ett bra citat

De flesta som känner mig vet att jag är en riktig hamster. Jag har hemskt svårt att skiljas från saker (och människor med för all del), och tycker alltid att allt kan vara bra att ha. Dessutom har jag upplevt flera gånger att, när man äntligen gjort sig av med något, behöver man det. Lika bra att spara på allt alltså! (behöver minsann aldrig det sparade, men det är dumt att chansa). Logiken är på topp, visst?
Men. Ibland händer det faktiskt att jag använder sånt som jag sparat! (Inte lite nöjd blir jag då, när jag kan säga till stora älsklingen att 1. Vilken tur att jag sparade detta! och 2. Se, det kommer visst till användning någon gång!).
När vi renoverade vårat kök (läs byggde), sparade jag i princip alla frigolitplattor från alla paket med skåp. Bra gjort! För inte bara en gång har de blivit tavlor! Denna gången blev det en tavla som hänger på hallväggen, i trappan upp till övervåningen, där jag tänkte ha lilla och så småningom minsta älsklingarnas konstverk. Som det har varit får de plockas ner för julkalender och julkort, och slåss om utrymmet. Nu får de en hel vägg! Vad passar då bättre än ett citat av Pablo Picasso, som säger att alla barn är konstnärer (artister över lag)?
Jag målade helt enkelt frigolitskivan svart med akrylfärg, skrev citatet med hobbylack (versalerna) och silverpenna, och så gjorde barnen finliret med snygga handavtryck. Minsta älsklingen, som uppenbarligen blivit avsläppt av något rymdskepp från Star Trek, körde på sin hälsning.
Så från oss till er; live long and prosper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar