onsdag 5 december 2012

And the snow fell..

...and fell. And fell... (För icke engelskspråkiga läsare "Och snön föll.... och föll. Och föll).

Då är det tur att:

  •  alla bilar som står här hemma har vintertofflor. 
  • vi igår hämtade hem en snöslunga.
  • idéen om att hämta mosssa inföll innan snöfallet började (synd bara att själva genomförandet inte gjorde det).
  • vi har en frysbox så att vi nu kan bunkra upp mat, bara om ut i fall att vi blir insnöade (med en ny snöslunga och vintertofflade bilar är det väl ingen risk?)
  • Pulka och vinterkläder är framtagna. 
För övrigt är allt som vanligt. För lite tid, för mycket att göra. Hur ska det gå när jag börjar jobba igen?
Rapportskrivande allena är ingen höjdare, jag har totalt glömt hur man ska skriva sedan examensarbetet. Migrän är inte heller någon hjälp på traven. Inte pysselsug heller för den delen, eller ett hus i behov av städning. 

Men vad gör väl det om hundra år? 

Idag har dagen spenderats med stora och lilla älsklingen hos vännen i andra kommunen. Mycket mysig! Med massa prat, bus och fika! Helt klart värt att prioritera. En liten matinhandling hanns med ocskå. Och nu ska jag krypa ner i sängen, med engelsk litteratur i ämnet kreativt skrivande, som min stora lillebror lånat ut till mig. (Läs den! sa han, och nu gör jag det. Och det är faktiskt intressant, och jag vill fortsätta läsa!) 

Och snart är helgen här med mys med bästaste Joss, som har på tok för få timmar om dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar