söndag 9 december 2012

I luven på varandra...

Trodde stora älsklingen att lilla älsklingen och jag var i förmiddags. Vi lyssnade på julmusik och hon som sjöng tog i så, så då gjorde jag det med. Strax därpå kom stora älsklingen upp och undrade om vi var arga. Some kind of musiköra han har!

Helgen har varit fantastisk. Sjukt kall, med massa snö och pulka för lilla älsklingen. Stora älsklingen har pysselprojektat i källaren med sina manspyssel (lagat x-boxar och ps3:or). Jag har spenderat hela helgen med bästaste Joss. Julklappsshopping, cafétest (har inte satt mig in i nya betygssystemet med bokstäver än, så jag kan inte betygsätta det, men trevlig personal), middag hos Joss, julpyssel med knäckkok (den perfekta!), och pepparkakstryffelbak, mera middag fast hos oss och filmmys. Och inte minst storslagna diskussioner. Om allt. Och nyårsmaten är otroligt nog närapå spikad, kan vi tro.

Det har givetvis hunnits med lite babysimmande, bärhjälp åt lilla hjärtats farföräldrar, och virkande med.

Bjuder ikväll på lilla älsklingens tomteluva. Den virkade jag åt henne förra året, och jag måste säga att jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar