lördag 29 december 2012

En låda för sång

Jag förmodar att jag inte visat min sånglåda som jag gjort för sisådär ett år sedan. Det är egentligen en låda för receptkort, men jag tänkte att den passar mycket bättre som sånglåda att stoppa sångkort i. Så jag skrev ut bilder av gamla notblad och klädde in lådan i. Gissningsvis bör jag nog klarlacka den med för hållbarhetens skull.

En fundering jag har nu är hur många sångkort som kommer att få plats. För jag har en himlans massa sångböcker, och det lär bli väldigt många sångkort i slutändan. Det ska bli spännande att se.

Alldeles strax ska vi bege oss ut i det oerhört växlande vädret (vad är det för fel med att bestämma sig för om det ska vara kallt eller töväder?), och inhandla lite mer vit sprayfärg till det pågående projektet "spraya lilla älsklingens rosa spis vit". Hittills har jag förbrukat två burkar, och ändå lyser det rosa igenom. Sedan ska det bakas tårta, för i morgon minsann, då vankas det födelsedag!

1 kommentar: